Steam travelling- rok szkolny 2021/2022, Krajowa Odznaka Jakości

 

O projekcie

Każdy student staje się podróżnikiem!

Przygotowujemy się do wyjazdów w ciekawe miejsca wskazane przez uczniów ze szkół partnerskich. Zbieramy informacje o ciekawych miejscach rozwiązując zadania STEAM przygotowane przez partnerów. W naszej pracy wykorzystujemy kody QR.

https://twinspace.etwinning.net/193987

Cel projektu

Cele projektu: -zapoznanie z zasadami dotyczącymi bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, -zapoznanie z potrzebą dbania o środowisko naturalne i uświadomienie uczniom, że sposób podróżowania ma ogromny globalny wpływ na nasz ślad węglowy, -łączy ludzi -rozwijanie umiejętności językowych- tworzenie prezentacji w języku angielskim, słownika w językach partnerów - dzielenie się wiedzą za pomocą nowoczesnych technologii, - wykorzystywanie nowoczesnych technologii do celów edukacyjnych, - przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w Internecie, - rozwijanie umiejętności współpracy. Uczniowie w czasie realizacji zadań projektowych mieli okazję pracować w grupach. Współpraca z partnerami z Czech i Słowacji motywowała do dokładnego i terminowego wykonania zadań. Do tego celu wykorzystane zostały narzędzia pozwalające na zdalną współpracę (między innymi dokumenty Google, aplikacje do cyfrowego komunikowania się, czat, Whatsapp, Messenger).

Przebieg projektu
Uczniowie mogli wspólnie tworzyć prezentację, pracując w grupach stworzyli swoje przewodniki po zadanych miastach. Przeliczali koszty podróży, wybierali środki transportu, proponowali ciekawe szybkie wycieczki-jedno, dwudniowe. Korzystając z dostępnych narzędzi informatycznych mogli swoje efekty pracy opublikować jako książki w storyjumper, lub prezentacje 3d w Artsteps.

Współpraca szkół partnerskich była na bardzo wysokim poziomie. Projekt cechował się wysoką terminowością wykonywania zadań i wymiany doświadczeń wśród uczniów i nauczycieli szkół partnerskich. Zabawy podczas spotkań on-line, poznawanie się poprzez prezentację projektów i wspólną pracę w grupach międzynarodowych przyniosło wiele korzyści. 

Dziennik projektu można śledzić pod adresem https://twinspace.etwinning.net/193987

 

Materiały i zdjęcia

https://www.artsteps.com/view/628b1583d0d4faac6525bc25

https://twinspace.etwinning.net/193987/pages/page/2254847

https://www.storyjumper.com/book/showframe/128990922/Travel-Agency-by-Student#page/1

 

 

NA GÓRĘ