Read me a Book

W roku szkolnym 2021/22 uczniowie klasy 7c uczestniczą w projekcie eTwinning "Read me a Book".

 

Idea projektu wynika z faktu, iż wiele razy czytanie jest uważane za zajęcie uciążliwe lub za  takie, które wykonuje się tylko do szkoły  lub w ramach pracy domowej.

Poprzez ten projekt chcemy pielęgnować miłość do czytania oraz rozwijać kreatywność i umiejętności krytycznego myślenia podczas rozmów o książkach w języku angielskim.

Celem jest przeczytanie trzech książek w czasie trwania projektu oraz przedyskutowanie/prezentacja książek przy użyciu mediów społecznościowych, pracy twórczej (plakaty, odgrywanie ról itp.) oraz różnych narzędzi internetowych (Padlet, Canva itp.). Uczniowie będą dzielić się pomysłami, przemyśleniami i dyskutować o problemach lub postaciach z niektórych książek ze swoimi partnerami z innych krajów, używając języka angielskiego jako ligua franca. Będą pracować nad rozwojem swoich kompetencji komunikacyjnych, umiejętności czytania, mówienia, pisania i słuchania w języku angielskim. Będą też mieli okazję podzielić się swoimi pomysłami z uczniami z różnych krajów i zyskać wgląd w ich literaturę i tradycję. Będą mieli okazję wymienić się opiniami i nawiązać „czytających kumpli” na całe życie.

W ramach tego przedsięwzięcia  nasi uczniowie przygotowali prace konkursowe na logo projektu. Plakat Darii  Churas z jej kotem w roli głównej został wybrany na logo projektu. Na platformie https://twinspace.etwinning.net/192032/home uczniowie poznali kolegów ze szkół partnerskich. Przygotowali tutaj w języku angielskim krótkie opisy swoich zainteresowań i poznali zaintersowania swoich rówieśników z innych krajów.  Przedstawiali swoje ulubione miejsca do czytania, razem wybrali kolejne książki do wspólnego czytania.

Kolejnym krokiem było czytanie książki w języku angielskim. Do niej powstały ilustracje, które z kolei posłużyły do stworzenia tła dla krótkich animacji - filmików przedstawiających najciekawsze wypowiedzi bohaterów "Małego Księcia". Następnie przy użyciu aplikacji ChatterKid  uczniowie przygotowali podkłady dźwiękowe do namalowanych wcześniej postaci. W ten sposób powstał króciutki filmik ilustrujący główną myśl tego utworu.

Efektem udziału w projekcie było również zaangażowanie się naszych uczniów w przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Dnia Bibliotek Szkolnych. 

Na stronie projektu umieszczano informacje, zdjęcia, filmiki na temat podjętych działań. Uczniowie czytali książki w j. angielskim, pisali do siebie w tym języku i tworzyli materiały.

https://twinspace.etwinning.net/192032/pages/page/2355749

 

NA GÓRĘ