Wycieczka do Łodzi

Choć marzy nam się podróż
starym aeroplanem,
jedziemy na wycieczkę
zwyczajnym autokarem.

Podróże przecież kształcą,
więc już się nie martw szkoło,
przyślemy ci z wycieczki
pocztówkę kolorową.

Dzisiaj wraz z kloegami i koleżankami z klasy 1A pojechaliśmy na wycieczkę do Łodzi. Pojechał z nami również Dawid, który teraz po operacji uczy się w domu. Wszyscy punktualnie zjawili się na miejscu zbiórki przed szkołą, no i wyruszyliśmy...

Po przyjeździe do Łodzi spotkaliśmy się z naszą panią przewodniczką. Pani Monika oprowadzała nas po mieście i bardzo ciekawie o nim opowiadała. Łódź to piękne miasto, trochę młodsze od Woźnik, ale za to o wiele większe. Jest tam wiele ciekawych miejsc, których nie da się zobaczyć w ciągu jednego dnia.
Zanim wyruszyliśmy trasą wyznaczoną przez różne pomniki najpierw zjedliśmy śniadanie, aby nie zabrakło nam sił. Spacerujcą po mieście zobaczyliśmy dwa pomniki Juliana Tuwima, pomnik Misia Uszatka, pomnik przedstawiający Artura Rubensteina grającego na fortepianie oraz pomnik Trzech Fabrykantów. Widzieliśmy po drodze wiele pięknych kamienic i innych ciekawych budynków m. in. Pałac Róży, Manufakturę, dworzec kolejowy. Pani przewodniczka cały czas opowiadała nam ciekawe historie o Łodzi. Dowiedzieliśmy się, czym zajmowali się mieszkańcy tego miasta w dawnych czasach.
Po wyczerpującym spacerze pojechaliśmy autokarem do Centrum Nauki i Techniki EC1. Tam wspaniale bawiliśmy się przez kilka godzin. Robiliśmy ciekawe doświadczenia z wodą, światłem, ruchem. Mogliśmy zobaczyć, co to jest ogniowy wir. To doświadczenie wywarło na nas ogromne wrażenie.
Następnym punktem wycieczki był obiad w restauracji U Eonomistów. Obiad wszystkim bardzo smakował i po krótkim odpoczynku udaliśmy się do autokaru. Przez cały dzień mieliśmy bardzo dobrą pogodę. Wróciliśmy zmęczeni ale zadowoleni około godz. 19.00, a nasi rodzice odebrali nas przed szkołą.

Na wycieczkę pojechaliśmy w ramach programu "Poznaj Polskę"